DASK İHBAR SÜRECİ VE SONRASI

06.02.2023 tarihinde gerçekleşen deprem afeti ülkemizi yasa boğdu. Konutlarında hasar bulunan vatandaşlarımızın DASK için hasar başvurularını yapması gerekmektedir. Zarar gören vatandaşlarımızın hasar başvurusunu nasıl yapmaları gerektiği ve sonrasında izlenecek yol ise şöyledir;

HASAR İHBARI

Zorunlu Deprem Sigortası poliçe sahibi, konutu depremde hasar gördüyse ilk olarak aşağıdaki ihbar kanallarından biri üzerinden DASK’a hasar ihbarında bulunmalıdır.

• Alo DASK 125 Çağrı Merkezi’ni arayarak,

• www.dask.gov.tr web sitesini ziyaret ederek,

• E-Devlet hesabına girerek İhbar sırasında poliçe veya vatandaşlık numarası, depremden hasar gören konutun açık adresi ve telefon numarası bilgilerinin verilmesi hasar dosyasının açılması için yeterlidir.

DASK, ihbar üzerine önce hasar dosyasını oluşturur ve dosya numarasını sigortalıya SMS ile bildirir.

EKSPER ATAMA İŞLEMİ

Hasar dosyasının oluşturulmasının ardından DASK, en kısa sürede hasar eksperi ataması yapar ve eksperin bilgilerini SMS ile sigortalıya iletir. DASK tarafından atanan hasar eksperi, sigortalıyla iletişime geçerek hasarlı konutu incelemek için randevu alır. Kararlaştırılan gün ve saatte sigortalıyla buluşarak konutta ekspertiz işlemini gerçekleştirir.

HASAR DOSYASI DEĞERLENDİRME

Hasar eksperleri tarafından düzenlenen Eksper Raporu DASK’a iletilir. Konut sahibinden hasar eksperi tarafından bildirilecek gerekli evrak (güncel tapu kaydı, kimlik vb.) alınır.

• Güncel tapu, Tapu Dairesi veya web tapu uygulaması üzerinden alınabilir.

• Tapu sahibi ya da sahiplerine ait kimlik bilgileri iletilmelidir.

• Sigortalılarımızın tapu ve poliçelerinde rehin kaydı olması durumunda, ilgili kredi veren kurumdan muvafakat istenerek işlem sonlandırılır.

Sigortalı tarafından eksik evrak gönderilmesi durumunda SMS ile bildirilir ve evrakların tamamlanması talep edilir.

Ekspertiz Raporu, DASK tarafından en kısa sürede incelenerek sonuçlandırılır. Ödenecek tazminat olması durumunda tapuda adı geçen hak sahiplerine hisseleri oranında tazminat ödemesi gerçekleştirilir.

HASAR TAZMİNATI ÖDEMESİ

DASK, ödeme yapıldığında hak sahibi ya da sahiplerine SMS ile bilgi verir. Hak sahibi ya da sahipleri en yakın Vakıfbank şubesinden SMS ile iletilen kod ve kimlik ile ödemelerini alabilir

About the Author

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like these

No Related Post